Top Ad 728x90

,

Güle Güle Firefox Hoş Geldin Chrome!


Bir zamanların kralı, şimdilerin sefili Web Explorer’dan ardından en fazla zaman kullandığım tarayıcı Firefox‘tur. 



Mesleki bir gereklilik olarak bilgisayarımda Safari’den semtin yeni çocuğu Yandex Browser’a kadar belli başlı tarayıcıların derhal hepsini bulundururum. 
Çoğu vakit unutuyor ya da bazı durumlarda üşeniyor olsam dahi asalvarlık emelleri hazırladığım sayfaları onlar vasıtası ile işlek kanlı çoklu tarayıcı testine tabi tutmaktır. 
Ancak düşünülen tarayıcım olarak Firefox’u seçenek eder(d)im.


Web Explorer’ın seneler süren azap dolu saltanatının sonrasında tarayıcı alışkanlığımı kökünden değiştirmek emeliyle taze kan arayışlarına girişmiştim. 
Bir devre Opera’yı tecrübe ettim, başlarda defa güzel ve kullanımı kolaygelmişti ama vakit geçtikçe otomatik tamamlama gibi birçok esas özelliğe sahip olmamasının eksikliğini hissetmeye başladım. 
Ayrıca mevcut son olarak sürümünde dahi mevcudiyetini koruyan, sekmelerin üzerindeki o ince boşluğa her vakit gıcık olmuşumdur. 
Çok ufak gibi gözüken ama konforlu tüketimi büyük oranda baltalayan birayrıntı bu. 
Benim gibi adamlar farelerini bacak diye en tepeye sürükleyip kısa süredebaşka sekmeye geçmek isterler ama Opera size bu iş içersinde hiç yok yere dikkatli olma mecburiyeti getiriyor. 
Bu gibi nedenlerle, kendini bundan sonra literatüre geçmiş tespit edilenduvar kağıtları tasarlayacak kadar defa sevmiş olmama karşın terk etmekmecburiyetinde kaldım.

ki sorunları giderip henüz stabil, henüz bereketli versiyonlar çıkarmayabaş yorsalardı ya da vakanın ruhuna makul biçimde gönüllülerineksiklikleri bildirimlerine ihtiyaç duyulan ehemmiyeti gösterselerdi işin rengi defa henüz değişik olabilirdi. 
En azından benim gibi profesyonel kullanıcı küstürmezlerdi ve kullanım oranlarını söyleyen grafik eğrileri belki de dramatik biçimde aşağı doğru ilerlemezdi. 
Şu anda Firefox’un resmi olarak 24. 
sürümü yayınlanıyor, 25. 
sürümün 2. 
betasını da yayınlamışlar fakat ben 21 beta’da takılı kaldım. 
Çünkü 22. 
sürümle beraber yüksek çözünürlüklü ekranlar içersinde getirdikleri hd bilmem ne “desteği” zaten yanlış ya da kimi bilgisayarlarda yanlış gayret gösteren bir kaliteyi
Windows’un ekran zoomlama ayarlarını baz alan ve nihai kullanıcılarıdoğrulusunda legal yöntemlerle iptal edilemeyen bu özelliğe göreuygulama kullanıcı arayüzü dahil olmak suretiyle ekrandaki her şey %25henüz devasa gözüküyor
Benim tarayıcı ekranımın normalde görünmesi lüzumlenen ebatı ile yeni sürümlerde görünen ebatının karşılaştırması şöyle
Ekran görüntüsünü yakından inceleyecek olursanız yer imlerindeki simgelerden sitedeki resimlere kadar her şeye manasız biçimde büyütmeyapılmış olduğunu görebilirsiniz.

Bu işten doğrudan parasal hâsılat elde etmeyen insanlardan henüzçoğunu beklediğimi söylemiyorum. 
Ancak madem bu işi yapıyorlar, ortada böyle meseleler varken ve yüzlerceşahıs bunlardan şikayetçiyken gidip üstüste yeni özelliklere sahip 3sürüm çıkarmak adına ilk olarak sahip olunan meseleleri çözmeye odaklansalardı fena mı olurdu?
Mesleğimde mutlaka yeri bulunmayan huylara sahibim, ilk olarak defazor seven ve yüksek miktarda ayrıntıcı biriyim. 
Bu yüzdendir ki severek kullandığım ve bundan sonra alışkanlığımdurumuna gelmiş şeyleri değiştirmek benim içersinde eziyet demek
Ben Firefox’tan vazgeçmek istemiyorum, hele hele Firebug’dan ayrılmayı bugüne kadar hiç düşünmemiştim dahi (Firebug Lite mutlaka bir Firebug değil). 
Chrome’u da birçok nedenle sevmiyorum. 
Google’ın hayatıma bu kadar defa nüfuz etmesinden hoşlanmıyorum. 
Herkesin bu tarayıcıyı kullanıyor olması, sekmelerinin ilkokulda çizdiğimiz dağlara benzeyen yapısını çirkin buluyor olmam, sağ klikmenüsünde daimi yeniden eden ifadelerin yer alması (bunları okumanınvakit kaybettirdiğine inanmam), status bar kavramının bulunmaması ve fare ile sayfadaki unsurları seçen mavi zımbırtının yüksek miktardamübalağalı olması gibi henüz onlarca şizofrenik nedenim var. 
Ama diğer yandan adamlarda bir mağaza kavramı var ki, senesininişletim sistemi Windows’un arama opsiyonu dahi bulunmayan mağazasının hayal edemeyeceği kapasiteye sahip. 
Tarayıcı boyutundan çıkıp masaüstüne inen programlar barındırıyor. 
Öyle ki Firefox’ta sevdiğim özelliklerin %80’ini, bu mağazadaki uzantıları kullanarak Chrome’a da uygulayabiliyorum.


0 yorum:

Yorum Gönder

Top Ad 728x90